Dick de Vos

cp/uploads/mensen/IMG_2543.JPG

Dick de Vos (1958) is veelzijdig inzetbaar. Vanuit een achtergrond in communicatie en marketing is hij momenteel gespecialiseerd in veranderingsmanagement. Dick is overtuigd van de Lean Six Sigma-aanpak, waarbij vanuit het perspectief van de klant werkprocessen worden verbeterd. "Dat is driedubbele winst: klanttevredenheid, kostenreductie en ook medewerkerstevredenheid, want wat is er nu leuker dan werken voor tevreden klanten?"

 

Speciale aandacht heeft Dick voor de cultuuraspecten van een organisatieverandering. Die vormen de voorwaarden voor een duurzame verandering. "Al te vaak zie je de performance weer inzakken zodra de consultant zijn ding heeft gedaan. De kunst is juist een blijvende verandering teweeg te brengen en dat kan door dit het plan te laten zijn van de eigen mensen."

 

Na een carrière in het bedrijfsleven (reclame- en PR-bureaus, KPN) is Dick sinds mei 2008 zelfstandig. Hij heeft inmiddels verschillende opdrachten gedaan in de non-profitsector, waar volgens hem met inzichten uit het bedrijfsleven veel winst te halen is. Zijn oude communicatievak heeft Dick altijd bijgehouden. Zo is hij journalist en publicist op het gebied natuurbescherming en dierenwelzijn en levensbeschouwing. Ook is hij maatschappelijk actief als bestuurslid voor enkele non-profit-organisaties en als politicus (gemeenteraadslid van Leiden en lid algemeen bestuur van het Hoogheemraadschap van Rijnland).

 

Meer over Dick? -> Linkedin



Terug