Peter de Bolster

Peter is klant- en servicegericht, ambitieus, houdt van samenwerken in teamverband en krijgt mensen in beweging. Hij maakt vanuit een model de vertaalslag naar de praktijk. Ook is hij een vakman met emotie en weet daarmee de balans tussen Vinken (resultaten) en Vonken (passie) te vinden.

Peter is geruime tijd actief geweest bij KPN in verschillende managementfuncties en als projectmanager binnen het Inkoop & Logistiek en ICT werkveld. De rode draad in zijn carrière is kwaliteitszorg. Daarin heeft hij o.a. managementsystemen voor kwaliteit geïmplementeerd die succesvol zijn gecertificeerd volgens de ISO norm 9001.

Daarnaast was Peter één van de initiatiefnemers binnen KPN voor de invoering van Lean six sigma, een fact-based verbeterfilosofie met methodische aanpak met als doel om, gezien vanuit de klant, producten/diensten en processen te verbeteren. Peter is een gecertificeerd Black Belt en heeft in deze rol diverse verbeterprojecten gerealiseerd in klantprocessen waaronder in een call centeromgeving.

Bij KPN Zakelijke Markt was Peter als Consultant & Projectmanager o.a. verantwoordelijk voor de implementatie van Net Promotor Score (NPS) bij een Verkooporganisatie. NPS is een nieuwe en zeer effectieve manier om klantloyaliteit te realiseren. Gevolg hiervan is dat klanten langer verbonden blijven en anderen aanbevelen ook bij KPN te gaan kopen. Dit verbetert de groei van het bedrijf en verlaagt de kosten.

Peter is gepassioneerd om zijn kennis en ervaring te kunnen delen met anderen waarna zij zelf beter in staat zijn de verwachting van hun klanten vaker te overtreffen.

Met zijn ruime kennis in kwaliteitszorg, gecombineerd met zijn drive en ervaring is Peter een waardevolle schakel in het Procense netwerk. Zijn passie, om samen met anderen tot oplossingen te komen, verbindt zich met het duurzame resultaat dat wij gezamenlijk en met onze klanten realiseren.

“Het gaat altijd om de balans tussen ‘vinken’ en ‘vonken’.”